03.03.2020
Se ei ole mikään ihme, että putkiremontti herättää suuria tunteita. Se on asunnon hankinnan jälkeen yksi isoimmista asumiseen liittyvistä kustannuksista, mitä eteen tulee, Kaijanen sanoo.
Urakoitsijan valinnassa Kaijasen taloyhtiön hallitus ajatteli ennen kaikkea lopputulosta. Trio valikoitui kuuden urakoitsijan joukosta putkiremontin tekijäksi. Valinnassa painoi ensivaikutelman lisäksi puskaradiosta annetut suositukset. Kokenut ja luotettava Trio ei ollut halvin, joskin ei myöskään kallein vaihtoehto.
Valintaa tehdessä kysyimme kyliltä, mitä hyviä tai huonoja kokemuksia Trion kanssa työskentelystä on. Mitään huonoa sanomista ei puskaradiosta kuulunut. Sen sijaan meille sanottiin, että tekemisen jälki ja aikatauluissa pysyminen ovat Trion vahvuuksia. Lisäksi muut olivat kokeneet, että Trio ajattelee taloyhtiön parasta ja minimoi lisätöitä.
Jani Nikunen Triolta porhaltaa paikalle ja sanoo henkeä vedettyään:
Luottamus on molemminpuolista. Me Triolla keskustelemme vaikeistakin asioista selkä suorana ja haluamme luoda välittämistä remontin keskelle. Siitä saamme usein kiitosta asukkailta.
Kaijanen mainitsee putkiremontin loppusuoralla olevansa enemmän kuin tyytyväisiä kumppanin valintaan.
”Kun ihmiselle tapahtuu elämässä suuria asioita, kuten putkiremontti, silloin pienet asiat tekevät ihmisen onnelliseksi. Taloyhtiömme asukkaat riemastuivat, kun Triolaiset olivat asentaneet pesukoneet remontin päätteeksi pesuhuoneisiin. Asukkaalle se on iso asia, ettei pesukone ollutkaan olohuoneen lattialla kotiin tullessa.” Kaijanen (oik.) sanoo.
Olemme olleet todella iloisia, että valitsimme Trion. Reagointikyky yllätyksiin ja ongelmiin kesken projektin on varmasti ollut ihan toista luokkaa kuin muilla. Triolla kun on omat miehet töissä niin töitä on tehty jopa öisin, kun yllätyksiä on tullut. Lisäksi työn laatu on ensiluokkaista, oman kylpyhuoneeni saumat ovat tasassa ja mitään huomautettavaa ei ole työn laadussa.
Kaijanen jatkaa, että tietämättömyys putkiremontin vaiheista ja aikatauluista saattaa aiheuttaa epävarmuutta asukkaiden kesken. Erityisesti iäkkäiden tai yksinelävien asukkaiden auttaminen käytännön asioissa nousee suureen arvoon putkiremontin keskellä.
Trio on ollut läsnä ja hälventänyt asukkaiden huolia. Kaikki eivät käytä taloyhtiössämme sähköpostia, joten trio on tiedottanut asukkaita laittamalla tietopakettia postiluukusta ja myös ihan juttelemalla asukkaiden kanssa kohdatessa. Tiedotus on toiminut ja vähentänyt epävarmuutta, Kaijanen sanoo.